sporum

sporla ilgili herşey…

Yayın ihalesini Digitürk kazandı!

Posted by sporumsu 14/01/2010

Türkiye Futbol Federasyonu’nun İstinye’deki merkezinde gerçekleştirilen oturumda, yayın hakları A, B ve C olmak üzere 3 ayrı pakette önümüzdeki 4 sezon için ihaleye çıktı.

Süper Lig maçlarının şifreli olarak naklen yayın haklarını içeren A paketine ilişkin muhammen bedel 214.300.000 ABD Doları, TFF 1. Lig maçlarının şifresiz olarak naklen yayını ve Süper Lig’in geniş özet hakkını içeren B paketine ilişkin muhammen bedel 40.200.000 ABD Doları, mobil yayın haklarına ilişkin C paketine ilişkin muhammen bedel de 13.400.000 ABD Doları olarak belirlendi.

-PAKETLERİN KAPSAMI-

TFF tarafından, TFF Süper Lig ile TFF 1. Lig’in ihaleye sunulan 3 ayrı paketinin kapsamı şöyle:

PAKET A:

Yayın hakkı sahibi, ihale dönemi süresince TFF Süper Lig müsabakalarından her hafta en az 4 adedini yurt içine şifreli ve canlı olarak yayınlamak zorundadır. Yayın Hakkı Sahibi’nin bu hakkı münhasırdır. Yayın Hakkı Sahibi, bu hakkı kullanırken gerçekleştireceği görsel ve işitsel yayınlarını karasal vericiler, kablo, uydu, IPTV / Internet (Web) TV, 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden yapabilir. Yayın Hakkı Sahibi bu hakkın kullanımı açısından herhangi bir coğrafi sınırlamaya tabi değildir. Yayın Hakkı Sahibi, ihale dönemi süresince TFF Süper Lig’e ait (İsim Sponsorluk Hakkı)nı ve bu hak kapsamında bulunan sair hakları kendisi kullanabilir veya 3. şahıslara devredebilir

PAKET B:

Yayın hakkı sahibi, ihale dönemi süresince TFF 1. Lig müsabakalarından her hafta en az 3 adedini yurt içine canlı, şifreli veya şifresiz olarak yayınlamak zorundadır. Yayın Hakkı Sahibi’nin bu hakkı münhasırdır. Yayın Hakkı Sahibi, bu hakkı kullanırken gerçekleştireceği görsel ve işitsel yayınlarını karasal vericiler, kablo, uydu, IPTV / Internet (Web) TV, 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden yapabilir. Yayın Hakkı Sahibi bu hakkın kullanımı açısından herhangi bir coğrafi sınırlamaya tabi değildir. Yayın Hakkı Sahibi, İhale dönemi süresince TFF 1. Lig’e ait (İsim Sponsorluk Hakkı)nı ve bu hak kapsamında bulunan sair hakları kendisi kullanabilir veya 3. şahıslara devredebilir.

PAKET C:

Yayın hakkı sahibi, ihale dönemi süresince tüm TFF Süper Lig ve TFF 1. Lig müsabakalarının haber amaçlı görüntülerini 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden münhasıran yayınlayabilecek veya yayınlatabilecektir. Söz konusu haber amaçlı görüntüler herhangi bir sayı sınırlamasına tabi olmaksızın ve canlı yayınlanan müsabakaların tamamlanmasının üzerinden 45 dakika geçtikten sonra yayınlanabilir. Haber Amaçlı Görüntülerin mobil iletişim operatörleri dışındaki üçüncü kişilere devri mümkün değildir.

-A PAKETİ İHALESİ-

İhale Komisyonu Başkanlığı’nı TFF Başkan Vekili Lutfi Arıboğan’ın yaptığı oturumda öncelikle A paketine ilişkin ihaleye başlandı.

1. oturumda A paketine 2 teklif geldi.
Telekom; 215 milyon dolar
Digital Platform A.Ş (Digiturk); 220 milyon dolar
teklif sundu.

-AÇIK ARTIRMAYA GEÇİLDİ-
Ardından açık artırmaya geçilen ihalede Digiturk’ün en yüksek teklifi üzerinden yeni teklifler söylendi.

Açık artırmada öncelikle Telekom teklifini 221 milyon dolara çıkardı, Digiturk ise 222 milyon dolara yükseldi.

Telekom ardından teklifini 224 milyon dolara çıkardı, Digiturk ise 225 milyon dolarlık teklif sundu.

Telekom’un 228 milyon dolara yeniden yükselttiği teklifini, Digitürk ise 229 milyon dolara çıkarttı.

Telekom ise 232 milyon dolarla yeni bir teklif sundu, Digitürk ise yine 1 milyon dolar artışla teklifini 233 milyon dolara çıkardı. Ardından Telekom yönetimi mola istedi.

Molanın ardından yine agresif bir teklifle 236 milyon dolara çıkan Telekom’a karşılık, Digiturk 237 milyon dolara yükseldi.

Telekom ise bu teklife karşılık 240 milyon dolara çıktı, Digiturk 241 milyon dolarlık yeni artışını sundu.

244 milyon dolar ile 3 milyon dolarlık artışlarını sürdüren Telekom, yine 1 milyon dolar ile 245 milyon dolara çıktı.

Telekom’un yine 3 milyonluk artışla, 248 milyon dolarlık teklifi ise Digiturk 249 milyon dolara yükseldi.

Telekom’un 3 milyonluk artışları sürerken, teklif 252 milyon dolara çıktı. Digiturk kanadı 253 milyon dolara yükseldi.

Telekom bu kez 254 milyon dolar ile hız keserken, Digiturk tempo artırdı ve 258 milyon dolara çıktı.

İhalede Telekom 259 milyon dolar ile 1 milyon artışa geçerken, Digiturk 263 milyon dolar ile artışlarını sürdürdü.

Telekom bu teklfe karşılık 264 milyon dolarlık teklif sunarken, Digiturk yine 4 milyonluk artışla 268 milyon dolara çıktı.

Telekom ise 2. kez mola aldı.

Telekom molanın ardından teklifi 269 milyon dolara yükseltti, Digiturk ise ilk yarım milyon dolarlık artışla 269,5 milyon dolara çıktı.

Telekom ardından teklifi 270,5 milyon dolara yükseltti, Digiturk ise 271 milyon dolara çıkardı.

Telekom bu kez ise 271,5 milyon dolara yükseltti, Digiturk 272 milyon dolara çıktı.

Telekom bu teklife karşılık 272,5 milyon dolara çıktı, Digiturk 273 milyon dolara yükseldi.

Telekom bu teklife karşılık 273,5 milyon dolara çıktı, ardından Digiturk 275 milyon dolara yükseldi.

Telekom bu teklife karşılık 275,5 milyon dolara çıktı, Digiturk son olarak 277 milyon dolara yükseldi.

Telekom bu teklife karşılık 277,5 milyon dolara çıktı, Digiturk ise artışlarına devam ederek 280 milyon dolara çıktı.

Telekom bu teklife karşılık 281 milyon dolara çıktı, Digiturk ise 2 milyon artışla 283 milyon dolara çıktı.

Telekom bu teklife karşılık 283,5 milyon dolara çıktı, Digiturk ise 285 milyon dolara yükseldi.

Telekom ardından 3. kez mola istedi..

Molanın ardından karşılıklı tekliflerle rakam 295 milyon dolara kadar yükseldi..

Telekom son teklife 296,5 milyon dolarla karşılık verirken, Digiturk ise teklifini 297 milyon dolara yükseltti.

Telekom yöneticileri bu teklifin ardından 4. kez mola istedi.

4. molanın ardından rakamlar 50 ve 100 bin dolar seviyesinden artılmaya başlandı.

4. mola sonrasında ihale 300 milyon seviyesini de aşarken, Telekon’un 309,7 milyon dolarlık teklifine karşılık Digiturk 309,8 milyon dolarlık teklif sununca Telekom kanadından 5. mola istendi.

5. mola ardından ihale yine 50 bin dolar artışlarla 316 milyon dolara çıktı. Bu son teklifi Digiturk verdi ve Telekom yeniden mola almayı tercih etti..

6. mola sonrasında ise rakam yine ufak artışlarla devam etti. Bir ara Telekom tarafından 2 milyon dolar artırılan rakam, en son Digiturk’ün 321 milyon teklif etmesi ile sabitlendi. Bu rakamın ardından Telekom kanadından bir mola talebi daha geldi.

Ve 7. mola sonrasında Telekom çekilerek, ihaleyi 321 milyon dolar bedel ile Digiturk kazandı.

-ARIBOĞAN’IN KONUŞMASI-

TFF Başkan Vekili Lutfi Arıboğan, Türk futbolunun havuz sistemi sayesinde büyük değer kazandığını söyledi.

Türkiye Futbol Federasyonu’nun İstinye’deki binasında gerçekleştirilen ihalenin açılışında konuşan Arıboğan, Türkiye’de futbolun endüstrileşme sürecine bakıldığında, 15 yılda nereden nereye gelindiğinin görüleceğini kaydederken,”Havuz sisteminin uygulanmaya başlandığı 1994 yılında 7.2 milyon dolar değer yaratılan naklen yayın konusu, 2009-2010 sezonunda 160 milyon dolarlar mertebesine ulaşarak, yüzde 2 bin 300’lük bir artış gerçekleştirmiş durumda” dedi.

Gelinen noktanın, Türk futbolunun marka değerini zirveye taşıma arzusunda olan TFF yönetimi olarak kendilerine yetmediğini kaydeden Arıboğan, ”Bugün gelinen noktada, 1 yılı aşkın bir çalışma yatıyor. Federasyonumuzun bünyesinde konunun uzmanı yönetici, iletişimci, pazarlamacı ve hukukçulardan oluşan ekipler kurduk. Yayın ihaleleri konusunda tecrübeli yerli ve yabancı firma ve uzmanlarla uzun mesailer harcadık. Daha da önemlisi, en önemli paydaşımız olan kulüpleri ve Kulüpler Birliği’ni daha önce görülmedik biçimde sürecin içerisinde bilgi sahibi yaptık. Kendilerinin değerli görüş ve önerilerini bu süreç içerisinde paylaştık. Hazırlanan şartname son tahlilde Rekabet Kurumu ile de paylaşıldı ve kendilerinin de olumlu geri dönüşünü aldık” diye konuştu.

Arıboğan, ihalede ortaya konulan 3 ayrı paketin, dünyadaki çağdaş modellerin Türkiye’ye uyarlanmış şekli olduğunu aktarırken, sözlerini şöyle sürdürdü:
”Bu sistem çok önemli bir başlangıçtır ve bundan sonraki her ihalede geliştirilebilecek dinamik bir modelleme yöntemidir. Bu sistem, rekabeti en üst düzeyde tutarak kaynak yaratmayı maksimize ederken, en üst 2 ligimiz arasında dayanışmayı da sağlamaktadır. Diğer taraftan bu kaynağı yaratan kurumların yatırımlarının karşılığını almalarının yanı sıra tüketicilere kaliteli yayınlarla futbol müsabakaları izlettirmeyi hedeflenmektedir. Göreve başladığımız 14 Şubat 2008’den bu yana, naklen yayın gelirlerinin yükseltilip, adaletli dağıtılması, ana prensiplerimizden biri olmuştur. Bugün bu prensip doğrultusunda devrim niteliğinde aşamalar kaydetmiş olmamız bizleri memnun ediyor. Ancak elde ettiğimiz başarılar bizlere yeterli gelmiyor. Avrupa’nın 6. en değerli ligine ve sponsorluk gelirlerine sahip olan TFF olarak çağın gerisinde kalamazdık. Bu sebeple, dünyadaki örnekleri ve gelinen noktayı da inceleyerek, Süper Lig ve TFF 1. Lig’in farklı paketlerde pazarlanarak güncel teknolojik alternatifleri kapsamasını amaç edindik. Özet olarak söylemek gerekirse, bu modelde A paketi, Süper Lig’in farklı teknolojilerle canlı yayınlarını şifreli olarak, B paketi, Süper Lig’in geniş ve kısa özetleri ile TFF 1. Lig’in canlı yayınını şifresiz olarak, C paketi de Süper Lig ve TFF 1.Lig’in mobil haklarını içeriyor. Türk Futbolu’nu uluslararası arenada daha fazla söz sahibi yapacağına inandığımız bu ihalenin Futbol Ailemize hayırlı olmasını temenni ediyorum.”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: